Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου, 2021

Βασικό ερωτηματολόγιο δυσλεξίας!

“Κάνει κάποια λαθάκια αλλά πρέπει να ανησυχήσω”;

Ο γονιός και ο εκπαιδευτικός του παιδιού είναι αυτοί που κυρίως επιτηρούν και παρακολουθούν την απόδοση των ακαδημαϊκών του δεξιοτήτων πχ. ανάγνωση, γραφή. Μέσα απο αυτούς θα γίνει και η παρατήρηση αν “κάτι δεν πάει καλά”. Είναι λοιπόν αναγκαίο να γνωρίζουν ποια είναι τα “λάθη” που δικαιολογούνται ανάλογα με την ηλικία, την τάξη που φοιτά και ποια χαρακτηρίζονται ως μη αναμενόμενα. Ο βασικός λόγος είναι, να μπορέσουν να αναγνωρίσουν τα “σημάδια” για να καταφύγουν έγκαιρα στην αξιολόγηση της κατάστασης με μοναδικό σκοπό να βοηθήσουν το παιδί με Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να μάθει τον εαυτό του και να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του.

Παρουσιάζεται ένα απλό ερωτηματολόγιο βασικών συμπτωμάτων στην Ανάγνωση – Κατανόηση και στην Γραφή για να βοηθήσει να αναγνωρίσετε τα κύρια συμπτώματα των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Αν θέλετε μπορείτε να σημειώσετε με ένα ν αυτά που εμφανίζει το παιδί ή μαθητής σας.


Βασικές δυσκολίες στην Γραφή:

1. Δυσκολεύεται να γράψει ευανάγνωστα γράμματα.
2. Παραλείπει/προσθέτει/αντιμεταθέτει γράμματα ή συλλαβές.
3. Κολλάει λέξεις μεταξύ τους.
4. Παρουσιάζει καθρεφτική γραφή πχ. ε-3, 6-9
5. Μπερδεύεται με γράμματα που μοιάζουν οπτικά πχ. ο-α
6. Μπερδεύεται με γράμματα που μοιάζουν ακουστικά πχ. β-φ
7. Δυσκολεύεται να αντιγράψει/ να ακούει και να γράφει/ να γράψει αυθόρμητα.
8. Δεν χρησιμοποιεί σημεία στίξης πχ. κόμματα, τελείες.
9. Γράφει τηλεγραφικά/ δεν χρησιμοποιεί επίθετα/φτωχό λεξιλόγιο.
10. Κάνει μη αναμενόμενα ορθογραφικά λάθη.

Βασικές δυσκολίες στην Ανάγνωση – Κατανόηση:

1. Αργοπορεί/διστάζει/κάνει παύσεις/συλλαβίζει
2. Παραλείπει λέξεις/συλλαβές/γράμματα.
3. Πολλές φορές μπορεί να αντικαθιστά λέξεις με άλλες που μοιάζουν μορφικά.
4. Πολλές φορές μπορεί να αντικαθιστά λέξεις με άλλες που σημαίνουν το ίδιο πχ. κοντός – χαμηλός.
5. “Πηδάει ή χάνει” τη σειρά.
6. “Μαντεύει” τις λέξεις και δεν τις διαβάζει.
7. Παρατονίζει τις λέξεις.
8. Δεν “χρωματίζει” τη φωνή του ανάλογα με το ύφος του κειμένου.
9. Δυσκολεύεται να κατανοήσει αυτό που διαβάζει.
10. Δυσκολεύεται να πει την κεντρική ιδέα/ περίληψη/ λέξεις κλειδιά του κειμένου.
11. Αρνείται και αποφεύγει να διαβάζει.

Στην περίπτωση που το παιδί παρουσιάζει τα παραπάνω συμπτώματα, κάτι το οποίο κρίνεται μη αναμενόμενο σε σχέση με την ηλικία του και την τάξη που φοιτά, είναι απαραίτητο να αναζητήσετε την πιθανότητα ύπαρξης Δυσλεξίας/ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.

Διαβάστε:
“Πως ξέρω ποιος είναι ο καλύτερος”; Τα χαρακτηριστικά ενός ικανού ειδικού θεραπευτή.

Βασικό ερωτηματόλογιο Δυσλεξίας (Β’ μέρος).

 

* Το συγκεκριμένο ερωτηματόλογιο δεν χρησιμοποιείται ως εργαλείο διάγνωσης ή για άλλο παρόμοιο σκοπό. Η χρήση είναι μόνο ενδεικτική και ενημερωτική.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας

Σχολιάστε

Please enter your comment!
Please enter your name here

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Τα φανταστικά κουμπιά και η βροχή των αστεριών

Όλα μπορούν να ανατραπούν μέσα σε μια στιγμή! Όμως η δύναμη της συνεργασίας μπορεί να κάνει θαύματα!  Ένα ενδιαφέρον ταξίδι στο… Φανταστικοχώρι με Τα Φανταστικά...

Xριστουγεννιάτικες κατασκευές για παιδιά.Diy

Χριστούγεννα! Η πιο αγαπημένη εποχή μικρών και μεγάλων. Τα φετινά «περίεργα» και διαφορετικά Χριστούγεννα θα είναι ακόμα φωτεινότερα για τις ζωές όλων μας, αφού...

Κεραμέως: “Η τηλεκπαίδευση διεξάγεται καθημερινά με περισσότερες από 6 εκ. συμμετοχές μαθητών”

H υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, με ανάρτησή της στο Facebook ενημερώνει για την πορεία του εγχειρήματος της καθολικής τηλεκπαίδευσης που καθημερινά υλοποιείται τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και...

Έκκληση: Ο 4,5 ετών Μανώλης διαγνώστηκε με σάρκωμα ewing και πρέπει να χειρουργηθεί στο εξωτερικό

Έκκληση για βοήθεια απευθύνει ο Οργανισμός Μικρός Πρίγκιπας για τον 4,5 ετών Μανώλη Καλομοίρη από το Ηράκλειο Κρήτης που διαγνώστηκε με σάρκωμα EWING αριστερού μηριαίου οστού. Χημειοθεραπευτικά αντιμετωπίζεται...

«Σε εκείνο το δωμάτιο του ογκολογικού νοσοκομείου, η τύχη μου χαμογέλασε ξανά» Μελίνα, 17, παιδί ευχής

“Είμαι η Μελίνα και η ζωή μου μπήκε σε παύση στην Γ’ Γυμνασίου. Πριν 3 χρόνια, μέσα σε λίγα λεπτά, η ζωή μου άλλαξε. Η παύση...

Κορονοϊός & σχολεία: Μέχρι το τέλος της εβδομάδας η απόφαση για το άνοιγμα

H γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αναστασία Γκίκα, μίλησε στην «Ωρα Ελλάδος» για τις αποφάσεις του ανοίγματος ή όχι των σχολείων, τα οποία παραμένουν κλειστά εδώ κι εβδομάδες στο πλαίσιο των...

Σχολεία. Κεραμέως. Άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο περιορισμού των διακοπών

Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία: Δεν αποκλείστηκε το ενδεχόμενο για περιορισμό των γιορτών των Χριστουγέννων από την Υπουργό Παιδείας Σχετικά με το πότε θα ανοίξουν τα...

Νοσοκομείο Παίδων: Διασωληνώθηκε 1 έτους παιδάκι με σοβαρό τραύμα στο κεφάλι

Ώρες αγωνίας για ένα παιδάκι μόλις ενός έτους που μεταφέρθηκε εσπευσμένα από τη Λαμία στο Νοσοκομείο Παίδων όπου και νοσηλεύεται διασωληνωμένο καθώς τραυματίστηκε σοβαρά στο...

Η Κάρμεν Ρουγγέρη Brand Ambassador των βιβλίων «Γιαγιά, μίλα μας για σένα» και «Παππού, μίλα μας για σένα» στην Ελλάδα

Η Κάρμεν Ρουγγέρη Brand Ambassador των βιβλίων «Γιαγιά, μίλα μας για σένα» και «Παππού, μίλα μας για σένα» στην Ελλάδα Εξαιρετική υποδοχή επιφύλαξε το ελληνικό αναγνωστικό...

Σχολεία: Αυτές είναι οι ώρες της τηλεκπαίδευσης για δημοτικά και νηπιαγωγεία

Από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου και για δύο εβδομάδες (μέχρι 30 Νοεμβρίου), θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. «Από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου...