Πέμπτη, 13 Αυγούστου, 2020

Τυφώνας ΣΥΡΙΖΑ στην παιδεία: Καταργούν τα ολοήμερα, επαναφέρουν ιδέες του ’85

ImageHandler

Ανάστατοι οι γονείς από τη βίαιη ανατροπή του οικογενοιακού προγραμματισμού – Οι νηπιαγωγοί καταγγέλλουν επαναφορά της ιδέας των παιδικών κέντρων

Σε πλήρη αποδόμηση του συστήματος εκπαίδευσης…

φέρνει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας που φέρνει τα «πάνω-κάτω» σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ο προγραμματισμός του υπουργείου προβλέπει ότι οι προτάσεις θα οριστικοποιηθούν μέσα στο μήνα   προκειμένου να εφαρμοσθούν από Σεπτέμβριο, με τη νέα  σχολική χρονιά.

Σοκαρισμένοι οι γονείς χιλιάδων μαθητών εκφράζουν αγωνιώδη ερωτηματικά τόσο για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας – καθώς από το δημοτικό «κόβονται» ώρες αγγλικών και πληροφορικής – αλλά και για το ποιος θα παίρνει τους μαθητές στη 1.15 που θα σχολά το σύνολο των τάξεων του δημοτικού. Επιπλέον «πονοκέφαλο» προκαλεί η κατάργηση της πρωινής  ζώνης (7-8) που σημαίνει ότι όποιος εργάζεται θα πρέπει – αν δεν πληρώσει άνθρωπο για τις μεταφορές – ή να παίρνει το παιδί στη δουλειά ή να εργάζεται μεταξύ 8-1.

Ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, προκειμένου να καλύψει τα κενά εκπαιδευτικών σε γυμνάσια-λύκεια για την ερχόμενη σχολική χρονιά – καθώς έχουν  έχουν φύγει από τη δημόσια εκπαίδευση περίπου 30.000 εκπαιδευτικοί – καταργεί τα ολοήμερα σχολεία όπως τα γνωρίζουμε ως σήμερα. Ολες οι τάξεις του δημοτικού θα σχολούν στη 1.15 δηλαδή θα «χάνονται» πέντε  ώρες από κάθε τάξη σε μαθήματα, όπως τα αγγλικά, η περιβαλλοντική αγωγή, το θεατρικό παιχνίδι, η πληροφορική. Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων θα «καλύψουν» τάξεις στα γυμνάσια ώστε να μην φανούν τα κενά. Προκειμένου να λειτουργήσουν ολοήμερα τμήματα έως τις 4 με δύο ώρες μελέτη και μία απασχόλησης θα πρέπει 14 παιδιά να συμφωνήσουν ενώ παράλληλα  πρέπει και δύο γονείς να αποδεικνύουν ότι εργάζονται.

Όπως τονίζει ο Σταύρος Πετράκης, αντιπρόεδρος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), «ο Υπουργός Παιδείας επειδή γνωρίζει ότι τα κενά θα είναι χιλιάδες τη νέα σχολική χρονιά, αντί να κάνει ενέργειες για να τα καλύψει, “κουτσουρεύει” το πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου Έτσι θα καμαρώνει πως καταπολέμησε τα κενά».

Την ίδια ώρα και ενώ ο υπουργός δηλώνει ότι θα προωθήσει την υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, αναστάτωση επικρατεί και στους νηπιαγωγούςς με τη διάταξη του υπουργείου που οδηγεί σε κατάργηση εκατοντάδων νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα, καθώς ορίζει ότι πλέον θα αντιστοιχεί ένας νηπιαγωγός σε 14 νήπια (από τα επτά που ίσχυε ως σήμερα).

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από το συντονιστικό όργανο των νηπιαγωγών «με τη νέα ρύθμιση από τα 1.466 διθέσια νηπιαγωγεία της χώρας τα 744 μετατρέπονται σε μονοθέσια και κλείνει άμεσα το ένα τμήμα τους. Ο αριθμός δυναμικότητας των νηπιαγωγείων αυτών είναι από 15 έως 27 παιδιά». «Στην επικράτεια για το σχολικό έτος που διανύουμε 1.144 νηπιαγωγεία -συμπεριλαμβανομένων των 254 δυσπρόσιτων, ενώ δεν συμπεριλαμβάνονται τα νηπιαγωγεία της ειδικής αγωγής- έχουν 14 ή λιγότερα νήπια α’ και β’ ηλικίας και σύμφωνα με τη διάταξη που προαναφέρθηκε βρίσκονται υπό καθεστώς κατάργησης ή συγχώνευσης. Τα νηπιαγωγεία αυτά είναι οργανικά ή λειτουργικά μονοθέσια (διευκρινίζουμε ότι πρόκειται για σχολική μονάδα που λειτουργεί με ένα τμήμα, σε μία αίθουσα και με έναν νηπιαγωγό) και με την ψήφιση του σχεδίου νόμου στην πλειονότητά τους θα σβήσουν από τον σχολικό χάρτη» αναφέρεται στην ανακοίνωση των νηπιαγωγών.

Επαναφέρουν ιδέες του ’85

To Συντονιστικό των Νηπιαγωγών δηλώνει, επίσης, την αντίθεσή του ως προς τη λειτουργία πολυθέσιων Νηπιαγωγείων. Όπως αναφέρουν «οι μεγάλοι ενιαίοι χώροι αποφεύγονται γιατί συνδέονται με επιθετικές συμπεριφορές. Νηπιαγωγεία με μεγάλους απρόσωπους χώρους, με περισσότερους από 75 μαθητές είναι επικίνδυνα για τη σωματική ακεραιότητα του παιδιού, δημιουργούν συνθήκες στρατώνα, στέκονται εμπόδιο στην ισόρροπη συναισθηματική του ανάπτυξη, προκαλούν δυσλειτουργία στη ψυχοκοινωνική του ανάπτυξη με αύξηση του συναισθήματος του φόβου και της εγκατάλειψης από τα τεράστια – για το ίδιο το παιδί – μεγέθη τους και εντείνουν τη δυσκολία προσαρμογής».

Τα πολυθέσια Νηπιαγωγεία παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το υπουργείο, λένε οι νηπιαγωγοί, λόγω του γεγονότος ότι του δίνουν τη δυνατότητα μέσα στα πλαίσια της ίδιας σχολικής μονάδας, αφενός να συγχωνεύει μικρότερα τμήματα και να δημιουργεί νέα υπεράριθμα (ως 25 μαθητές συν 10%), αφετέρου να καταργεί οργανικές θέσεις.   Με τη δημιουργία πολυθέσιων Νηπιαγωγείων το Υπουργείο θα πετύχει τρεις στόχους ταυτόχρονα:

– Αθρόες συγχωνεύσεις τμημάτων οι οποίες θα γίνονται μέσα στα πλαίσια της ίδιας σχολικής μονάδας
– Κατάργηση οργανικών θέσεων Νηπιαγωγών
– Μέσω της τοποθέτησης Διευθυντών τη δημιουργία ενός ισχυρού ελεγκτικού δικτύου-μηχανισμού ανά την επικράτεια, ιδιαίτερα αποτελεσματικού για την αξιολόγηση των Νηπιαγωγών

Το  Συντονιστικό Νηπιαγωγών εκτιμά ότι το υπουργείο προσπαθεί να επαναφέρει τα παιδικά κέντρα  που είναι είναι ένας θεσμός-φάντασμα, ένα αποτυχημένο εκπαιδευτικό πείραμα, όπως  τονίζουν. Και εξηγούν: «Πριν από 31 χρόνια με το Ν1566/85 είχε γίνει προσπάθεια να οργανωθούν και να λειτουργήσουν Νηπιαγωγεία με ιδιότυπη μορφή, αποδυναμωμένα από τον εκπαιδευτικό τους ρόλο στα πλαίσια των παιδικών κέντρων ενός θεσμού υβριδικού τύπου με συγκεχυμένες λειτουργίες, επικαλύψεις  υπευθυνοτήτων του προσωπικού, υπό την αρμοδιότητα δυο υπουργείων. Η ιδέα του παιδικού κέντρου δεν βρήκε υποστηρικτές, ούτε στην εκπαιδευτική ούτε στην πανεπιστημιακή κοινότητα με αποτέλεσμα να λειτουργήσουν ελάχιστα. Η πιο γνωστή περίπτωση λειτουργίας παιδικού κέντρου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με διευρυμένο ωράριο για παιδιά από 2,5 έως 6 ετών, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Χ. Φράγκου, το σχολικό έτος 1987-88 ,κατέληξε ένα αποτυχημένο και επικίνδυνο πείραμα, το οποίο βέβαια δεν θα μπορούσε να γενικευτεί.Τότε υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους συντονισμένους αγώνες των Νηπιαγωγών, που αρνήθηκαν να ενταχθούν στα παιδικά κέντρα, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα υποβαθμιζόταν ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου και θα περιορίζονταν σε ρόλο φύλαξης των παιδιών.Η προφανής αδυναμία του θεσμού να λειτουργήσει ως εκπαιδευτικό κέντρο, αλλά και η αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας τον οδήγησαν σε αχρησία με αποτέλεσμα να περάσει στην ιστορία μόνο ως βιβλιογραφική αναφορά (στην περίπτωση του ΑΠΘ μόνο η ονομασία έχει παραμείνει, αφού πρόκειται για ΝΠΙΔ στο οποίο εγγράφονται τα παιδιά όσων εργάζονται στο Πανεπιστήμιο)».

Η εκτίμηση του Συντονιστικού Νηπιαγωγών είναι ότι υπάρχει πολιτική στόχευση πίσω από την εμμονή του Υπουργείου για θεσμούς –φαντάσματα του παρελθόντος όπως τα παιδικά κέντρα. Είναι πιθανό να σχεδιάζεται η ένταξη σε προγράμματα ΕΣΠΑ των δημοσίων Νηπιαγωγείων (voucher κ.ά.) αλλά και η εκχώρηση των δομών εκπαίδευσης των Νηπιαγωγείων σε ιδιοκτήτες παιδικών σταθμών που θα φέρουν την επωνυμία παιδικά κέντρα.

Τέσσερα χρόνια στο Γυμνάσιο-δύο στο Λύκειο

Σε ό,τι αφορά στις αλλαγές στη δομή του σχολείου μια από τις βασικές νέες προτάσεις αφορά την φοίτηση για τέσσερα χρόνια στο γυμνάσιο και δύο στο λύκειο. Με αυτό το σύστημα το υπουργείο θεωρεί ότι θα εξασφαλιστεί ένας κορμός εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο θα γίνει περισσότερο ερευνητικό με δυνατότητα επιλογής ομάδων μαθημάτων. Στην ουσία πάντως αφορά στη μείωση του χρόνου σπουδών στο λύκειο.

Σε ό,τι αφορά στο εξεταστικό σύστημα ο επικεφαλής της επιτροπής Αντώνης Λιάκος  είναι υπέρμαχος  της ελεύθερης πρόσβασης σε τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις.

protothema.gr

Σχολιάστε

Please enter your comment!
Please enter your name here

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Νίκη Κεραμέως: Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο

Η υπουργός παιδείας είπε ότι υπάρχουν 2 σενάρια: Είτε να ανοίξουν  σε πλήρη σύνθεση αλλά με αυξημένα μέτρα ασφαλείας είτε με εκ περιτροπής διδασκαλία...

Τετραμελής οικογένεια στη Λέσβο, θετική στον κορωνοϊό

Έντονη ανησυχία έχει προκαλέσει στο Πλωμάρι της Λέσβου η εμφάνιση τεσσάρων κρουσμάτων κορονοϊού στα μέλη μιας οικογένειας που επέστρεψε πρόσφατα από ταξίδι στο εξωτερικό. Όπως έγινε γνωστό, έχουν ληφθεί...

Πού θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας από αύριο Tετάρτη 29/7

Επεκτείνεται η χρήση μάσκας από αύριο, σύμφωνα με ανακοίνωση της κυβέρνησης, δια στόματος του Νίκου Χαρδαλιά. Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, από αύριο Τετάρτη...

D.I.Υ Διακοσμητικός καθρέφτης με καλοκαιρινά στοιχεία

Ένα ακόμη καλοκαιρινό Σαββατοκύριακο πέρασε και άφησε πίσω του όμορφες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα και πρωτότυπες D.I.Y δημιουργίες! Από την αρχή του καλοκαιριού, προσπαθούσα...

Κοινωνικός Τουρισμός: Βήμα προς βήμα η διαδικασία των οριστικών δικαιούχων

Μετά την υποβολή και την εξέταση των ενστάσεων, έρχεται το οριστικό μητρώο των δικαιούχων ώστε να ξεκινήσουν οι επιδοτούμενες διακοπές - Πώς θα εκδοθούν...

Από σήμερα οι αιτήσεις για τους παιδικούς σταθμούς

Ξεκίνησε σήμερα η διαδικασία της ηλεκτρονικής αίτησης για τη δράση «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής», που αφορά στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς καθώς και...

Κοινωνικός Τουρισμός: Στη τελική ευθεία για τα αποτελέσματα

Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο ΟΑΕΔ για την ανάρτηση των προσωρινών πινάκων για τους δικαιούχους του κοινωνικού τουρισμού 2020 οι οποίοι θα είναι 370.000. Ειδικότερα στο...

Κορονοϊός: Τι αποφασίστηκε στην έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου

        H εντατικοποίηση των ελέγχων και η αυστηρή εφαρμογή των υφιστάμενων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού συζητήθηκαν σήμερα στη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο...

Αφράτα Τυροκούλουρα από την Πόλη

Συνταγή για τυροκούλουρα, σκέτος αφρός, με απίθανη τυρένια γεύση που σίγουρα θα κερδίσουν την αγάπη σας! Δεν θα την αλλάξετε αυτή την συνταγή, όπως...

Κλείνουν τα εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη στα Σπάτα

  Ένα από τα μεγαλύτερα και παλαιότερα ιδιωτικά σχολεία της χώρας βάζει “λουκέτο”! Πρόκειται για τα εκπαιδευτήρια «Νέα Γενιά Ζηρίδη» στα Σπάτα, τα οποία, λόγω οικονομικών...