Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου, 2021

Συνεργασία σχολείου- οικογένειας – Πόσο σημαντική είναι;

Γειά σας φίλοι μου!
Τι κάνετε; Καταρχήν, να σας ευχαριστήσω για τα σχόλια που μου αφήνετε. Χαίρομαι τόσο πολύ που σας αρέσει η προσπάθειά μου!

images
Σήμερα σκέφτηκα να σας πω δυο λόγια για ένα “καυτό” ζήτημα που ενδιαφέρει τόσο τους γονείς όσο και τους εκπαιδευτικούς: τη συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια. Ξεκινώντας με αυτό το θέμα, θα ήθελα να τονίσω εξαρχής οτι είναι πάρα πάρα πολύ σημαντική και μόνο οφέλη μπορεί να έχει και για τις δύο “πλευρές”, δηλαδή τους γονείς και το δάσκαλο/α της τάξης.

Ας εξετάσουμε πρώτα την πλευρά των γονέων. Όσοι από εσάς έχετε παιδάκια που ήδη πηγαίνουν στο σχολείο, σίγουρα θα έχετε βιώσει το άγχος του να τα αποχωρίζεστε για τόσες ώρες μέσα στην ημέρα, την αγωνία και το φόβο. Περνούν καλά στο σχολείο; Μαθαίνουν; Αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα με συμμαθητές; Δυσκολεύονται σε κάποιο μάθημα; Και το κυριότερο από όλα: Είναι ασφαλή; [Και λέω κυριότερο, γιατί για μένα ως εκπαιδευτικό αυτό που έρχεται πρώτο στις προτεραιότητές μου είναι η ασφάλεια των παιδιών. Θεωρώ αδιανόητο αυτό που έχω δει πολλές φορές στο σχολείο, δασκάλους αδιάφορους, που αφήνουν τα παιδιά να τρέχουν ανεξέλεγκτα στους διαδρόμους, να χτυπιούνται και να σκαρφαλώνουν εδώ κι εκεί. Αν μη τι άλλο, ο γονιός μας εμπιστεύεται το παιδί του για 7 ώρες την ημέρα και θα πρέπει να είμαστε υπεύθυνοι και να.. το παραδώσουμε όπως το παραλάβαμε :)]
Τέτοιες ερωτήσεις, λοιπόν, απασχολούν κάθε γονιό και μπορεί να βρει τις απαντήσεις που χρειάζεται μέσα από την επαφή με το δάσκαλο/α της τάξης. Αν είστε τυχεροί/ες, και ο δάσκαλος επιδιώκει τη γνωριμία μαζί σας και τις συχνές συναντήσεις, όλα καλά. Υπάρχει όμως η πιθανότητα να μην το κάνει ποτέ. Τότε θα πρέπει να τον/ την επισκεφθείτε, να γνωριστείτε, να κάνετε όσες ερωτήσεις χρειάζεται, αλλά και να απαντήσετε στις δικές του (περισσότερα θα εξηγήσω παρακάτω)

Και για τον ίδιο το δάσκαλο/α όμως, είναι εξίσου σημαντικό να σας γνωρίσει. Το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και ιδιαίτερο και η οικογένεια παίζει σπουδαίο ρόλο στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του. Θέλουμε γονείς συμμάχους και βοηθούς μας κι όχι αντιπάλους.

Ήδη από την αρχή της χρονιάς, τις πρώτες κιόλας ημέρες, καλό θα είναι ο δάσκαλος/α να μοιράσει στα παιδιά ένα ερωτηματολόγιο, που θα συμπληρωθεί από τους γονείς. Κάνοντας κλικ μπορείτε να το κατεβάσετε και να το διαβάσετε, το έφτιαξα πρόπερσι που είχα ακόμα την ελπίδα οτι θα δουλέψω στο σχολείο 🙁

Τι θα ήθελα να ξέρω εγώ σαν εκπαιδευτικός της τάξης;

Κάποια προσωπικά στοιχεία για το κάθε παιδί, από το πώς “το φωνάζουν”, αν έχει δηλ. χαϊδευτικό όνομα, το πότε γεννήθηκε, αν έχει αδέλφια, κατοικίδια.
Ποια είναι η μητρική γλώσσα του κάθε μαθητή/ τριας μου; Τι γλώσσα μιλούν στο σπίτι;
Ποιο είναι το επάγγελμα των γονέων;
Αν το παιδί έχει κάποιους φόβους, ιδιαίτερες ανάγκες (πχ. ιατρικές, διατροφικές)
Αν έχει κάποια ταλέντα.
Πώς κρίνουν οι γονείς την επικοινωνία του παιδιού με άλλα παιδιά; Είναι κοινωνικό; Ντροπαλό;
Αν υπάρχει κάποιο σημαντικό γεγονός, ευχάριστο ή δυσάρεστο, που να έχει επηρεάσει το παιδί.
Ποιες είναι οι προσδοκίες των γονέων από το σχολείο;
Πόσο συχνά θέλουν οι γονείς να επικοινωνώ μαζί τους για να τους ενημερώνω για τη φοίτηση του παιδιού τους στην τάξη μου;

12_ASK[1]

Αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που θα ήθελα εγώ να κάνω. Θεωρώ οτι όλα αυτά πρέπει να τα γνωρίζει ο δάσκαλος/α της τάξης για να μπορέσει να κάνει σωστά τη δουλειά του. Επιβάλλεται φυσικά να υπάρχει εχεμύθεια και σιγά σιγά και εμπιστοσύνη μεταξύ δασκάλου και οικογένειας. Οι γονείς θα πρέπει να νιώθουν άνετα για να μας εκμυστηρευτούν το τι συμβαίνει στο σπίτι τους, ειδικά αν μιλάμε για περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας, πένθους, διαζυγίου, που μπορεί να επηρεάσουν την ψυχολογία του παιδιού.
Ο δάσκαλος/ α οφείλει να επιδιώκει συχνές συναντήσεις με τους γονείς, είτε κάνοντας μια ενημέρωση σε όλους μαζί, είτε με τον καθένα ξεχωριστά για να τους ενημερώσει για την πορεία του παιδιού μέσα στην τάξη, για τυχόν προβλήματα που υπάρχουν και φυσικά για να ζητήσει τη βοήθειά τους. Επίσης, οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν το πώς δουλεύει ο δάσκαλος/ α μέσα στην τάξη, ποιες μεθόδους διδασκαλίας ακολουθεί και γιατί και έχουν δικαίωμα να φέρουν αντιρρήσεις αν δεν συμφωνούν με κάτι.

Η καλή σχέση και συνεργασία μεταξύ γονέων και σχολείου μόνο θετικά μπορεί να επιφέρει. Ένας γονιός που συνεργάζεται με το δάσκαλο/α μπορεί να βοηθήσει πολύ περισσότερο το παιδί του από ότι ένας γονιός που αδιαφορεί. Αν είστε και λίγο τυχεροί/ες και ο δάσκαλος/α έχει διάθεση και αγαπά αυτό που κάνει τότε είμαι σίγουρη πως όλα θα πάνε καλά.

Να έχετε μια υπέροχη εβδομάδα,
Σοφή Κουκουβάγια

Σχολιάστε

Please enter your comment!
Please enter your name here

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ζυμαρικά με φέτα και ντοματίνια

Υλικά συνταγής 450 γρ. ζυμαρικά σπαγγέτι (ή ότι άλλο τραβάει η όρεξή σας) 200 γρ. φέτα Μισό φλ. ελαιόλαδο Μισή κόκκινη πιπεριά τσίλι 500...

Κεραμέως: Έρχεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τα σχολεία δεν θα έχουν συνέπειες στη χρηματοδότηση

«Καινοτομία δεν είναι η αξιολόγηση, αλλά ότι δεν εφαρμόζεται στη χώρα μας τόσα χρόνια» ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στα Παραπολιτικά FM....

«Μια θαυμάσια ημέρα»

«Μια θαυμάσια ημέρα» Θέατρο με ζωντανή μουσική, χορό και ποίηση, για θεατές ηλικίας 2+ Πρεμιέρα Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2021 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων ‘Ώρα: 11.00 Μικρό Θέατρο Κεραμεικού ...

Παρουσίαση βιβλίου «Σασμός» στο Public Café Συντάγματος

Παρουσίαση βιβλίου Σασμός Ο συγγραφέας των 250.000 αντιτύπων Σπύρος Πετρουλάκης μιλά για το βιβλίο του στο Public Café Συντάγματος. Τη Δευτέρα 25/10 στις 20:00, ο συγγραφέας Σπύρος...

Ο Μύλος των Ξωτικών στα Τρίκαλα γίνεται “Green & Smart”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο Μύλος των Ξωτικών στα Τρίκαλα γίνεται “Green & Smart” Για 10η χρονιά ο Δήμος Τρικκαίων και η e-Trikala A.E., μετά από ένα χρόνο ξεκούρασης,...

Οι «Δεινόσαυροι της Ανταρκτικής» στο Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Οι «Δεινόσαυροι της Ανταρκτικής» Κατακλύζουν το Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου!   Αθήνα, 29.09.2021 Ποιες ήταν οι συνθήκες στην Παγωμένη Ανταρκτική όταν πάνω της...

«Μια όμορφη μέρα» στο σχολείο» Πρεμιέρα Cinedoc

«Μια όμορφη μέρα» στο σχολείο» Μπορούν τα σχολεία να βοηθήσουν στην οικοδόμηση μιας «διαφορετικής» μελλοντικής κοινωνίας; Η ταινία εστιάζει σε δύο πρωτοποριακά εγχειρήματα για την...

Μπες στα παπούτσια μου από τη θεατρική ομάδα ΟΝΕΙΡΟΔΡΑΜΑ

  Μπες στα παπούτσια μου Ταυτίσου με τη διαφορετικότητα αυτοσχεδιάζοντας   από τη θεατρική ομάδα ΟΝΕΙΡΟΔΡΑΜΑ Ένα εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα, μια πολυσύνθετη παράσταση-εργαστήριο για την ενσυναίσθηση στο ΧΩΡΟ...

Μαμά – νταής: Χτύπησε 11χρονο επειδή υποψιαζόταν ότι έκανε bullying στο παιδί της

Ότι οι μαμάδες μπορεί να γίνουν υπερπροστατευτικές σε ένα βαθμό είναι κατανοητό, στην περίπτωση όμως της Nannatt Waldrop από τις ΗΠΑ η κατάσταση ξέφυγε....

Ομάδα Artika. Θεατρική περίοδος 2021-2022

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2021-2022 Τα θέατρα ανοίγουν ξανά τις πόρτες τους και είναι μεγάλη χαρά για την ομάδα μας που θα έχουμε την ευκαιρία να σας...