Παιδί και βιταμίνη D-Χειρουργός Ορθοπαιδικός Ευστράτιος Γ. Καβρουδάκης

0


Η βιταμίνη D δεν είναι πραγματικά μια βιταμίνη . Οι βιταμίνες είναι ειδικά θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα , αλλά δεν μπορεί να συνθέσει, οπότε θα πρέπει να ληφθούν από ό, τι τρώμε ή από συμπληρώματα . Το σώμα μας μπορεί να φτιάξει βιταμίνη D στο δέρμα μας όταν αυτό εκτίθεται στο φως του ήλιου. Συνεπώς, η βιταμίνη D θα πρέπει να θεωρείται ορμόνη.

Πώς ανακαλύψαμε τη βιταμίνη D και τη σημασία της;

Όταν οι πρόγονοί μας σταματήσανε να εργάζονται στα χωράφια και ξεκίνησαν να δουλεύουν σε κλειστούς χώρους όπως τα εργοστάσια και τα παιδιά ξεκίνησαν να περνάνε περισσότερες ώρες μέσα στα σχολεία αντί να παίζουν στην εξοχή, η αυξανόμενη εμφάνιση της ραχίτιδας άρχισε να αποτελεί σημαντικό πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, ήταν ιδιαίτερα συχνή κατά τους χειμερινούς μήνες, ειδικά στις βόρειες περιοχές .

Το 1920 παρατηρήθηκε πως τα παιδιά που λάμβαναν τακτικά μουρουνέλαιο σπάνια έπασχαν από ραχίτιδα . Αυτό οδήγησε στην ανακάλυψη της βιταμίνης D και των συμπληρωμάτων της στην δίαιτα.
Βοηθάει κάτι άλλο εκτώς από τα οστά;

Η βιταμίνη D είναι σημαντική για την καλή υγεία των μυών. Τα άτομα με πολύ χαμηλά επίπεδα στο αίμα της βιταμίνης D μπορεί να είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν μυϊκές κράμπες, πόνους στα οστά και τις αρθρώσεις. Μελέτες δείχνουν ότι οι ηλικιωμένοι που παίρνουν βιταμίνη D φαίνεται να πέφτουν λιγότερο συχνά. Κατά πάσα πιθανότητα αυτό οφείλεται στην καλύτερη λειτουργία των μυών. Η βιταμίνη D είναι πολύ σημαντική και σε πολλές άλλες πτυχές της υγείας μας. Τα παιδιά και οι ενήλικες πρέπει να τρώνε τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη D όπως το γάλα και τα ψάρια και να λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D για να έχουν καλή υγεία των οστών και των μυών!


Πόση βιταμίνη D χρειαζόμαστε;

Η βιταμίνη D μετράται σε μονάδες που ονομάζονται “Διεθνείς Μονάδες,” ή IUs. Η σύσταση από το 1997 έως το 2008 ήταν ότι 200 ​​IU βιταμίνης D θα αποτρέψουν τη ραχίτιδα στα περισσότερα παιδιά. Νέα έρευνα οδήγησε σε διπλασιασμό αυτής της σύστασης το 2008, 200-400 IU βιταμίνης D. Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής έχει αυξήσει πρόσφατα τη συνιστώμενη ημερήσια δόση της βιταμίνης D στα παιδιά έως 400 IU. Αυτή είναι η δόση που φαίνεται να αποτρέπει τη ραχίτιδα, όχι η δόση που θα έχει ως αποτέλεσμα τα υγιέστερα οστά. Πρόσφατη έρευνα υποστηρίζει ότι το σώμα χρειάζεται τουλάχιστον 1.000 IU ανά ημέρα για την καλή υγεία – ανάλογα με την ηλικία, το βάρος, και την ανάπτυξη. Πράγματι, πολλοί άνθρωποι χρειάζονται πολύ περισσότερα από 1000 IU για να διατηρήσουν τα επίπεδα της βιταμίνης D σε καλά επίπεδα. Σε γενικές γραμμές, τα μωρά (ειδικά εκείνα που θηλάζουν) και τα μικρά παιδιά θα πρέπει να προσλαμβάνουν τουλάχιστον 400 IU βιταμίνης D ημερησίως. Παιδιά άνω των 5 ετών, οι έφηβοι και οι ενήλικες θα πρέπει να λαμβάνουν τουλάχιστον 1000 IU βιταμίνης D κάθε μέρα.
Μπορούμε να το παρακάνουμε με τη βιταμίνη D;

Το δέρμα μας δεν μπορεί να συνθέσει πάρα πολύ βιταμίνη D. Αναστέλεται η σύνθεσή της όταν υπάρχει αρκετή στο αίμα. Ωστόσο, είναι δυνατόν να προκληθεί υπερβιταμίνωση με τα συμπληρώματα της βιταμίνης D. Επειδή πάρα πολύ βιταμίνη D μπορεί να είναι επιβλαβής , δόσεις μεγαλύτερες από 2000 IU / ημέρα θα πρέπει να λαμβάνονται με προσοχή, όπως συνιστάται από το γιατρό σας και με βάση τα αποτελέσματα των εξετάσεων αίματος.


Γιατί σήμερα υπάρχει ένα νέο ενδιαφέρον στη βιταμίνη D;

Πρόσφατη έρευνα έχει τονίσει τη σημασία της βιταμίνης D – όχι μόνο για την καλή υγεία των οστών, αλλά και για ενδεχομένως πρόληψη των χρόνιων ασθενειών όταν είμαστε μεγαλύτερης ηλικίας. Ωστόσο, πολλά παιδιά σήμερα δεν παίρνουν αρκετή βιταμίνη D. Υπό το φως της νέας έρευνας, τόσο η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων όσο και η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής έχουν διπλασιασει τις συνιστώμενες ημερήσιες ανάγκες της βιταμίνης D για τα παιδιά. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που τα παιδιά σήμερα δεν παίρνουν αρκετή βιταμίνη D. Ένας σημαντικός λόγος είναι ότι πολύ λίγα τρόφιμα περιέχουν σημαντικά επίπεδα της βιταμίνης. Ακόμη και η πιο υγιεινή της διατροφή κατά πάσα πιθανότητα δεν θα παράσχει σε ένα παιδί επαρκή βιταμίνη D.

Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής έχουν παίξει επίσης κάποιο ρόλο. Αρκετές πτυχές της σύγχρονης ζωής επιρρεάζουν την πρόσληψη κατά την παιδική ηλικία της βιταμίνης D:

  • Τα παιδιά σήμερα περνούν ώρες μπροστά από έναν υπολογιστή ή μια τηλεόραση, αντί να παίζουν σε εξωτερικούς χώρους.
  • Λίγα παιδιά πάνε με τα πόδια στο σχολείο σε τακτική βάση.
  • Πολλά δημοφιλή αθλήματα, όπως το μπάσκετ, το βόλεϊ και η γυμναστική, είναι αθλήματα εσωτερικού χώρου.
  • Η πρόσληψη γάλακτος από τα παιδιά μειώνεται σταθερά υπέρ των αναψυκτικών ή των χυμών.

Τα παιδιά σήμερα ξοδεύουν πολύ χρόνο χωρίς φυσική δραστηριότητα σε εσωτερικούς χώρους. Το επίπεδο της φυσικής κατάστασης των παιδιών είναι πτώση και της παχυσαρκίας αυξάνεται. Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 35 έως 60 λεπτά σωματικής δραστηριότητας κάθε μέρα. Χωρίς αυτό, δεν μπορεί να χτίσουν υγιή σώματα (ή υγιή οστά!). Το δέρμα τους θα συνθέτει αρκετή βιταμίνη D όταν θα περνούν το χρόνο τους στον ήλιο. Ωστόσο, η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας προειδοποιεί ότι η υπερβολική έκθεση από στον ήλιο μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη καρκίνου του δέρματος. Είναι πολύ σημαντικό να προστατεύσουμε το δέρμα μας χρησιμοποιώντας αντηλιακό όταν είμαστε έξω. Τα αντηλιακά όμως μπλοκάρουν την ικανότητα του δέρματος μας για να παράγει βιταμίνη D.

Πώς μπορώ να βεβαιωθείτε ότι το παιδί μου λαμβάνει αρκετή βιταμίνη D;

Λαμβάνοντας ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για το παιδί σας για να πάρετε 1000 IU βιταμίνης D κάθε μέρα. Για να πάρετε βιταμίνη D από την τροφή, το παιδί σας θα πρέπει να τρώει ψάρια κάθε μέρα και να πιει 10 ποτήρια γάλα ενισχυμένο με βιταμίνη D κάθε μέρα. Επειδή τα περισσότερα παιδιά δεν το κάνουμε αυτό, ο πιο πρακτικός τρόπος για τα παιδιά να πάρουν αρκετή βιταμίνη D είναι να λαμβάνουν ένα συμπλήρωμα, τουλάχιστον στη διάρκεια του χειμώνα.

Ποια συμπληρώματα θα πρέπει να δώσω τα παιδιά μου;

Οι παιδικές πολυβιταμίνες περιέχουν μεταξύ 60 και 400 IU βιταμίνης D. Η λήψη πολλών πολυβιταμινών ημερησίως για να πάρετε περισσότερη βιταμίνη D δεν είναι μια καλή ιδέα επειδή η υπερδοσολογία των άλλων βιταμινών (όπως η βιταμίνη Α) μπορεί να είναι βλαβερή για τα οστά. Η βιταμίνη D είναι πλέον άμεσα διαθέσιμη από μόνη της σε μορφές φιλικές προς τα παιδιά, όπως τσιχλες, καραμέλες ή υγρά. Σε αντίθεση με τα συμπληρώματα ασβεστίου, τα οποία δεν απορροφούνται όταν λαμβάνονται σε δόσεις μεγαλύτερες από 500 mg σε ένα χρόνο, η βιταμίνη D μπορεί να ληφθεί με τη μία, έτσι ώστε να χρειάζεται η λήψη να γίνει μόνο μία φορά την ημέρα.

Ποιά παιδιά έχουν ειδικές απαιτήσεις σε βιταμίνη D;

Κάποια παιδιά χρειάζονται επιπλέον βιταμίνη D για τη διατήρηση της καλής υγείας των οστών. Αυτά τα παιδιά θα πρέπει να ελέγχουν τα επίπεδα της βιταμίνης D τους τακτικά. Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D μπορεί εύκολα να αντιμετωπιστούν από τον παιδίατρό σας.

  • Τα παχύσαρκα παιδιά. Βαρύτερα παιδιά απαιτούν επιπλέον βιταμίνη D. Αυτό συμβαίνει επειδή η βιταμίνη D πηγαίνει κατ ‘ευθείαν στο σωματικό λίπςους και συσσωρεύεται εκεί. Όσο περισσότερο λίπος έχει το σώμαι, τόσο λιγότερη βιταμίνη D υπάρχει στην κυκλοφορία του αίματος, όπου αυτό είναι αναγκαίο. Έτσι, τα παχύσαρκα παιδιά είναι επιρρεπή σε χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D και χρειάζονται επιπλέον πρόσληψη βιταμίνης D.
  • Τα παιδιά που είναι επιρρεπή σε επιληπτικές κρίσεις. Φάρμακα που λαμβάνονται για την πρόληψη ή τη θεραπεία επιληπτικών κρίσεων αυξάνουν την ανάγκη του σώματος για τη βιταμίνη D.
  • Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Τα παιδιά που χρησιμοποιούν αναπηρικά αμαξίδια ή έχουν χρόνιες ασθένειες συχνά δεν παίζουν έξω στον ήλιο και θα πρέπει να λαμβάνουν βιταμίνη D.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Comments

comments

About author

No comments